2013. szeptember 24., kedd

Táplálás - újabb tapasztalatok

A kutyák táplálásáról véget nem érő eszmecseréket lehetne folytatni, mert léteznek meggyőződéses gazdik, befolyásolhatók, hiszékenyek, valamint totál tájékozatlan gazdik is, ezért szerintem az álláspontok sosem találkoznának.
Azt hiszem én egyik sem vagyok, nem csak kutya nevelés témában, hanem úgy alapból sem. 
A táplálásról írtam már összegzést, amit ki is egészítgettem már a tapasztalatoknak megfelelően, most ez a téma bővülne megint újabb ismeretekkel.
Bárki bármit mond szerintem egy életen át nem eheti ugyanazt a kutya. Azért ők is igényelhetik a változatosságot. Ezért úgy évenként váltottunk eddig tápot, persze csak fokozatosan, hogy kíméljük Sunny gyomrát. Próbáltunk többfélét is, de azokból csak egy-egy kilót, aztán soha többet. A Royal Canin és a Flatazor jött be eddig, tehát ezt a két fajta kaját eszegette Sunny élete eddigi 2 éve és 9 hónapja alatt. 
Most váltottunk. Mert szerintem a változatossággal nincs semmi gond. Sokáig ezúttal sem tanakodtunk, mert nyáron hallottunk sokat a Belcando-ról és gondoltuk kipróbáljuk.

 Multi Croc, különböző krokettekből, zöldségchipsekből és tésztából álló ízletes kombináció

A képen látható fajta mellett döntöttünk, ez a normál igénybevételnek kitett kutyák számára ajánlott.
Nagyon megtetszett az alábbi kis jelzés, mely azt jelzi, hogy:

különlegességként, az ízhatás fokozására speciális szósszal egészítették ki az eledelt. Ha 3 rész eledelt gondosan összekeverünk 1 rész meleg (40-50 °C-os) vízzel, úgy egy különösen ízletes szószbevonat képződik az eledel felületén. Ez kitűnő ínyencség a válogatós kutyák számára.



Mi eddig is beáztatva adtuk Sunny-nak az eledelt, de az ízletes szószbevonat meggyőzött, bár nem kóstoltam:) De Sunny-nak bejön, úgy habzsolja.

A Belcando is szuper prémium eledel, ami azt jelenti, hogy nem tartalmaz vágási hulladékot, szóját, mesterséges ízesítőt, színező anyagot, sem tartósítószert és tejterméket sem és hiánytalanul tartalmazza az átlagos aktivitású válogatós kutyák számára szükséges ásványi anyagokat, vitaminokat, nyomelemeket.

Biztos felmerül a kérdés, ha beválik egy táp, miért váltunk. Azért mert hosszú távon (több év) nem válik be. Legalábbis nálunk. Ezt legjobban a végterméken lehet felmérni, mondjuk úgy egy év után már nem hozza ugyanazt a formát:)
És a bulldogok gyomra többfelé módon adja ám tudtunkra, ha valami nem tetszik neki. Mivel a váltás után megszűntek ezek a tünetek, ezért joggal feltételezem, hogy a "hiba" okát megfelelően felderítettük és elhárítottuk. Bár attól még, mert híg a széklete egy kutyának, nem kell egyből tápot váltani, más is okozhatja, előtte kizártuk a lehetőségeket és nem egyik napról a másikra váltottunk.

Szerintem sokan nagyon félnek attól, hogy tápot váltsanak, mert sok hiedelem terjeng a neten, fórumokban. Nem minden ok nélkül, mert a francia bulldogok gyomra híresen vacak tud lenni, de ha betartjuk a játékszabályokat és fokozatosan állunk át, akkor nem fog problémát okozni, csak abban az esetben, ha a kutyánknak az a táp nem megfelelő.

Ha pedig semmi probléma nincs, sem a végtermékkel, sem a "mellékhatásokkal", akkor nem muszáj váltani, de lehet, hogy a változatosság a kutyákat is gyönyörködteti:) De az állandóság teszi boldoggá. Na ezzel sokat segítettem:)

Nem is arról szólnak ezek a sorok igazából, hogyan ettesük a kutyust, inkább csak szeretném bemutatni a jó termékeket, amikről nem csak olvastam, hogy jók, hanem ki is próbáltuk!



Forrás: http://www.belcando.de/hu_HU

1 megjegyzés:

  1. Szia Kitti!
    Igazad van, az etetés egy örök téma. Én is rengeteget olvastam, próbáltam minden infomációt összeszedni és viszonylag ésszerűen dönteni.
    Mi még a kölyök tápnál tartunk. Rumi borzasztóan falánk. Néha az az érzésem, hogy bármit elé tehetnék, mindent befalna. Ezért nekünk még nem probléma a megszokás.
    Egyelőre kitartunk a Select Gold bárány/lazac száraztápnál. Ami rendben tartja a gyomrát, széklete is egyenletes. Ez a reggelije.
    De mivel a bőre korpásodott, ezért már egy jó ideje esténként rizzsel kap húsfélét (a csirét kivéve bármit), belsőséget és ehhez szinte minden nap keverek még zöldséget (ami általában reszelt répa), oliva olajat, néha túrót és alma ecetet.
    Nekünk ez bevált.
    Pici kora óta rendszeresen kap almát és más fajta gyümölcsöt is. Pár hete pedig húsos marha csontot is adunk neki, de ezt csak hetente egyszer. Órákig elszórakozik egy-egy ilyen darabbal, nagyon vicces, ahogy a kis lábaival segíteni próbál magán, hogy jobban menjen a "csócsálás".

    Üdv,
    Marianne

    VálaszTörlés