2014. július 7., hétfő

Sunny a Balatonnál (véletlenül sem "-ban")

A Balatonnál szinte lehetetlen olyan helyet találni, ahol a kutyák legálisan úszkálhatnak. Nálunk ez nem is annyira szempont, mert Sunny gyakorlatilag utálja a vizet. Tavaly a nagy kánikulában autóztunk a tihanyi Belső-tóig, hogy aztán térdig belemártózzon a vízbe, azt is hosszas unszolás után. Jobban érzi ő magát mellettünk a szilárd talajon, hol napozva, hol árnyékban hűsölve. De még így sem oldódott meg a probléma, ugyanis hiába nem akarom én őt úsztatni, a kijelölt fürdőhelyekre tilos állatot bevinni, szóval a parttól akkor is távol kell maradnia. Én meg nem fogom őt egy hétig bezárva tartani mindenféle rendelet miatt.

A részletekbe nem mennék bele, mert egy mondatban összefoglalható: a kutyát azokon a területeken lehet fürdetni, amelyek nem számítanak az adott időszakban kijelölt fürdőhelynek és(vagy) nincs külön helyi jogszabályi tiltás az állatok fürdetése ellen. Ha valaki mégis a részletekkel szeretné bosszantani magát akkor katt ide: Balatoni fürdés kutyával

Szóval én törvénytisztelő állampolgár vagyok, nem szeretek szabályt sérteni és kellemetlenkedni, pláne büntetést fizetni, azt nagyon nem, úgyhogy nem is törtem azon a fejem, hogyan trükközzük ki "a természetes vizekben való fürdésről szóló rendelet" különböző pontjait, mert van ám ilyen is.

Szerencsére már egyre több szálláshelyen látják vendégül a kutyákat, az túlzás hogy szívesen, általában borsos napidíj ellenében, de aki a keres, az talál.

Mindennek tudatában vágtam neki néhány hete a keresésnek. És már nem is tudom hogyan addig állítgattam a kereső szűrűjét, míg meg nem találtam a balatonvilágosi Tópart Hotel***-t. Állatbarát, közvetlenül a tóparton saját ősfás parkkal és partszakasszal, közvetlen vízparti grillterasszal, vízparti bárral... Kell ennél több? Gyorsan fel is hívtam a recepciót - révén az állatok elől gondosan elzárt Balatonról van szó - , hogy a kutya ugyan kiteheti-e a lábát a partra. És azonnal pozitív választ kaptam, kutya bárhova, feltéve, ha a vendégeket nem zavarja (ja kivéve persze a wellness részleg). Be kell vallanom el tudok képzelni olyan szituációt, amikor egy kutya engem is idegesítene, bár nem jó megfogalmazás, mert inkább az idióta gazdája bosszantana, hogy nem tudta megnevelni. Szóval értem én az ilyen tartózkodó magatartást, de ismerem Sunnyt és tudom, hogy jó kiskutya, vagyis rá lehet parancsolni. Ezek után gyorsan foglaltam is, kicsit tartottam az egésztől, olyan túl idillinek tűnt: Balaton parton napozva, hogy a lábunk már belelóg a vízbe és közben Sunny ott szuszog mellettünk, alattunk, mögöttünk... De a félelmeim alaptalannak tűntek.

Amikor megérkeztünk még vacak idő volt:


De másnapra már szépen kitisztult és lehetett napozni, valahogy így:


 Aztán a légkondis szobában kipihenni a nap "fáradalmait":



És várni a gazdikra, hogy indulhassunk sétálni:


Majd a nap végén jól lakva gyönyörködni a naplementében:


 Azért néha kimozdultunk:


 Sunny pedig nem lett vizes, egy cseppet sem. Pedig ha tudná milyen jó a nagy hullámokban ringatózni:)



Ha a hetet meg is úszta víz nélkül, a hétvégén már nem volt ennyire szerencsés. Miután hazaértünk bedugtuk  zuhany alá, egy hétig azért "kinti" kutya volt, nagyon jót pihent utána, mondjuk két napig aludt.

Egyébként annyi helyen voltunk már Sunnyval, lassan rangsorolni tudnám a szálláshelyeket, lehet majd hamarosan készítek egy ilyet. De most csak a balatonvilágosi Tópart Hotelről és kutyás szempontból, pihenésre nagyon alkalmas, nagy előnye, hogy a parton is velünk lehet a kutya, illetve a vízparti teraszon a vacsoránál is, az étterembe elvileg nem lehet kutyát bevinni, de Sunny-n biztos látták, hogy "jó fiú", ezért beengedték, egy külön sarokba ültünk mindig a reggelinél, így aztán tényleg nem zavartunk senkit, de a legjobb, hogy minket sem:)  A hotel utcájában hosszasan lehet sétálni egy meglehetősen széles úton, azért néha a megengedett sebességet jócskán túllépik a közlekedők, de bőven elfér mindenki. Ami negatívum, mert úgysem hinné el senki, hogy nincs, az a kutya/éj/Ft, eddig még nem sikerült sehol megértenem, miként határozzák meg a díját. Talán majd egyszer rákérdezek. Én csak Sunnyból tudok kiindulni, nem csinál kárt, ha azt csinálna, akkor nem feltételezem, hogy ez fedezné, hanem ki kellene csengetnünk. Takarítani nem kell többet utána, mert egy hajszárításkor több hajszálamtól szabadulok meg, mint amennyi szőrt ő elhullat, szóval ha ígyis-úgyis felmosnak, ezáltal nem növekednek a költségek. A parton ő egyszer sem pisilt, tudta, hogy ott fekszik, nem fog odapiszkítani, szóval gyakran mentünk vele egy-egy rövidebb távot. Az árnál kihangsúlyozzák sok esetben, hogy eledel nélkül értendő, én amúgy is csak a saját tápját adnám neki, de még ha adnának is, akkor is sokallnám a legtöbb helyen az árakat, annyiból már egy zsáknyi is kijönne. Szóval erre most sem sikerült rájönnöm, szívesen veszem az ötleteket.
Illetve amikor a második napon felmostak a szobában, akkor elvitték az ágy két oldala melletti szőnyegeket, gondolom Sunny miatt, de a pontos indokra sem sikerült még magyarázatot találni, nekem hiányzott a pihe-puha szőnyeg. De biztosan én vagyok naiv, ha azt feltételezem, hogy csak szobatiszta ebeket visznek magukkal az emberek és talán ez lehetett az oka. És ezt mondjuk ilyen formában el is kell fogadnom, mert nem tudhatják milyen az adott kutyus és gazdája.

Én mégis azt javasolnám a magyar szálloda- és vendéglátóiparnak, hogy ne kérjenek napidíjat egy kutya után, maximum jelképeset és ha nagyon utópisztikusra veszem a figurát, akkor mondjuk ezt az összeget fel lehetne ajánlani menhelyeknek, hú most szerintem nagyon távolra mutattam. És ha a kutya mégis kárt tesz valamiben, azt fizettessék meg a gazdival. Szerintem.

Minden egybevetve nagyon jól éreztük magunkat és biztos visszatérünk még ide:)

Sunny most itthon újra szurkol, bár a kedvenc csapata - a franciák, mi más :) - már kiesett.























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése